Jan 6, 2011

CAREER BARU KUU...

Orait...disebabkan Nuffnang x dapat detect BLog sy ni... (ntah kenapa...Blog sy yg 2nd boleh je)
jadi sebab tu  sy dah beralih ke Blog kedua... iaitu YELLOWDOODAL
salah satu karya kuuu kat http://yellowdoodal.blogspot.com

Sebab2 lain sy tukar.:
1. apa yg saya post smua kena tiru... T.T (sedar time blogwalking)
2. Saya suka blog lain dari yang lain!!!! huahua...
3. Saya ni gemar baca blog sendiri...x mo la baca lagi post yang panjang2 ni..
4. Nak buat satu blog yang sesuai untuk semua golongan, umur, dan bangsa2 lain...
5.Payah sikit nak handle 2 blog...sy ni bukannya free selalu...so salah satu sy kena padam
6. Blog kedua ni hasil gabungan minat (blogging) dan hobi (menconteng)~~ maka terhasillah Yellowdoodal...

Alkisah terciptanya Yellowdoodal~
        Dulu planning wat watak berwarna Kuning dan botak...tapi dah ada org pakai~, so modify sikit watak tuu (URL dah x bleh tukar...nanti pikirkan cara supaya watak kena ngan URL)...
        Saya ada 3 buku conteng, penuh ngan komik buatan sendiri~ so kehilangan idea x la risau sangat sebab ada buku, (tapi klo buku tu hilang~ nahas la aku....)
    
Komik ku bukan sekadar komik~~~
       korang baca sendiri seorang blogger yang berpengalaman ni pasal blog kedua saya ( aisehhmen)
http://blog.syoknyerblogging.com/2011/01/sesi-terjah-v5-just-doodling.html
yaps... dia sorang je yang sedar pasal komik sy ni... satu babak komik sy ni, saya ada sampaikan beberapa mesej yang tersembunyi....cayalah bro...lu paham gak isi hati sy...hehehe...
Komikku ni mengandungi :
~Kisah realiti sorang blogger...
~Blogger yang tengah berusaha memajukan blognya biarpun banyak halangan~ (cam saya ar...)
~dan paling penting, kisah hidup ku yang sebenar T.T

Sedikit je aku sebagai Doodal~
      Dood- amik ayat ni dari Doodle..(korang search la sendiri, apa maksud tuu...)
      Al-     Nama aku laaa...

1. 3 rambut kat kepala doodal - untuk ingatkan saya sasarkan pada 3 benda ni.
.(baca yang purple klo korang seorang blogger)

Visitor  -(pelawat/cam budak sekolah~)tarik perhatian dorang... huahuahua.
 supaya jadi
 Reader - (pembaca/yang telah belajar dan masih nak belajar) jadikan dia sorang pembaca yang nak baca dan baca lagi
sampai lah dia jadi sorang
Blogger - atau sorang penyampai untuk orang lain~~
(cam cikgu laa..)

----  Ayat kat atas ni saya belajar dari sorang pendakwah dari indonesia... thx Ustaz  -----


 “The role of a writer is not to say what we all can say, but what we are unable to say.”  Anais Nin 


(yaps.. Sampaikan apa yang kita xleh sampaikan~ tu la definisi sorang blogger a.k.a penulis~~
terangkan pakai ayat ni, sy lemah sikit nak sampaikan... so saya pakai picture (secara doodling) utk sampaikan mesej tuu..)

 INI LAH POST TERAKHIR SAYA KAT AL-SAY-HELLO
KUNJUNG2 LAH BLOG BARU SAYA k .... T.T

No comments:

Post a Comment

Dont Forget to Commentt!!